tecnam p2006t 1"Samolot Tecnam P2006T "Twin" jest innowacyjnym projektem firmy Costruzioni Aeronautische Tecnam, która od 1948 r. produkuje samoloty lekkie oraz podzespoły do dużych pasażerskich liniowców. Konstruktorem samolotu jest prof. Luigi Pascale. P2006T "Twin" został zaprojektowany z myślą o szkoleniach Multi Engine- ME (na samoloty wielosilnikowe). Samolot jest przystosowany do wykonywania lotów VFR i IFR. Prototyp został oblatany 13.09.2007 r.

 

Jego podstawową zaletą jest użycie certyfikowanych silników Bombardier "Rotax 912" o mocy 74 kW (100 KM) każdy. Zastosowanie silników wysokoobrotowych spowodowało znaczne obniżenie kosztów eksploatacyjnych, poprzez zmniejszenie zużycia paliwa. Tecnam P2006T zużywa mniej więcej tyle samo paliwa (na obydwa silniki) na godzinę co jednosilnikowa Cessna 172 "Skyhawk". Silniki mogą być napędzane paliwem AVGAS oraz paliwem samochodowym. Jest możliwe mieszanie tych paliw. Samolot ma dużą moc w stosunku do masy, co daje mu możliwość lądowania i startów na krótkich pasach (dobieg 190 m). Jest komfortowy, zarówno dla pasażerów jak i pilotów, posiada bardzo dużo miejsca na nogi. Jego najnowsza awionika firmy Garmin pozwala na bardzo dobrą orientację oraz optymalne wykorzystanie samolotu.

 

tecnam p2006t 2

Konstrukcja.
Czteromiejscowy wolnonośny górnopłat o konstrukcji całkowicie metalowej.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, chowane w locie.

Napęd- 2 silniki Bombardier "Rotax 912 S3" o mocy 74 kW (98,6 KM) każdy.

Dane techniczne Tecnam P2006T(wg [4])
Rozpiętość- 11,4 m, długość- 8,69 m, wysokość- 2,84 m.
Masa własna- 760 kg, masa startowa max- 1180 kg.
Prędkość max- 287 km/h, prędkość przelotowa- 250 km/h, prędkość minimalna- 115 km/h,
wznoszenie- 6,4 m/s, zasięg- 1148 km."